iPLACER®: den flexibla RFID-modulen - Innovativ. Direkt. Transparent.
iPLACER är en liten, praktisk, batteridriven RFID-modul som garanterar maximal flexibilitet. Med den integrerade läsaren och sändarenheten kan iPLACER monteras på vilken plats som helst och möjliggör automatisk omsortering av C-Delar på arbetsplatsen eller vid flödesstället.
RFID-tekniken används alltså inte bara som ordersystem, utan fungerar nu också som ett lagerstyrningssystem.
Funktioner och tillämpningar
1. iPLACER® WP - ett beställningssystem för användning direkt på arbetsstationen
I detta användningsscenario installeras iPLACER® WP (Arbetplats) direkt på arbetsstationen. Med hjälp av RFID-taggarna, som standard är fastsatta på alla Würth W-KLT® 2.0 små lastbärare och Würth W-KLT® 2.0 S små soptunna, utlöses en order så snart en tom soptunna passerar "falla av-punkten". Soptunnorna samlas sedan in i en låda och töms av en serviceanställd med nästa leveranscykel.
När du tittar på och spelar upp inbäddade videor på www.wuerth-industrie.com så kan leverantören (YouTube) eventuellt lagra din åtkomst och analysera ditt beteende. Om du aktiverar innehållet, d.v.s. samtycker till att titta på och spela upp det, så placeras en cookie på din dator för att registrera att du har samtyckt till detta i din webbläsare. Den här cookie lagrar inte några personuppgifter. Se vår sekretesspolicy och cookie-sida för mer information.
Du kan också använda den här länken för att komma direkt till videon på leverantörens plattform: https://youtu.be/huYRFHAoFWw
2. , iPLACER® OP - ett autonomt, oberoende beställningssystem
Tack vare sin kompakta design är iPLACER® OP (Beställningspunkt) mobil och kan monteras var som helst, vilket ger hög flexibilitet. Tomma soptunna eller Kanban-kort utrustade med en RFID-tagg flyttas förbi iPLACER®-modulen och registreras på ordern. På så sätt kan modulen användas var den än behövs - i produktion, på arbetsstationen eller som en del av monterings-, logistik- och intra logistikprocesser.
3. , iPLACER® FR - ett påfyllnadshanteringssystem i flödesrack
Förutom att fungera som ett ordersystem för att säkerställa en helautomatisk dataöverföring, kan iPLACER® FR (Flow Rack) nu också användas som ett sätt att hantera lagernivåer för första gången. Genom att fästa två iPLACER®-moduler i ett flödesrack - även befintliga, kundspecifika rack - kan varornas mottagnings- och leveransprocesser, bokföringar och bokningar registreras och order utlösas utan att någon manuell ansträngning krävs. Detta ger kunderna fullständig insyn i sina lager i produktionen, samtidigt som det erbjuder en intelligent strategi för lagerpåfyllnad hantering. Krav kan rapporteras för varje rack och läge.
När du tittar på och spelar upp inbäddade videor på www.wuerth-industrie.com så kan leverantören (YouTube) eventuellt lagra din åtkomst och analysera ditt beteende. Om du aktiverar innehållet, d.v.s. samtycker till att titta på och spela upp det, så placeras en cookie på din dator för att registrera att du har samtyckt till detta i din webbläsare. Den här cookie lagrar inte några personuppgifter. Se vår sekretesspolicy och cookie-sida för mer information.
Du kan också använda den här länken för att komma direkt till videon på leverantörens plattform: https://youtu.be/9NEB_asd07U
Dina fördelar
- Ett system för användning i en mängd program
- Automatiserad orderutlösning
- Tidigt erkännande av variationer i efterfrågan
- Flexibla monteringsalternativ - i produktion, på arbetsstationen eller som en del av monteringsprocessen
- Optimal användning av utrymme. Inget extra utrymme krävs
- Sömlös integrering i det befintliga systemlandskapet
- Självständigt, oberoende system
- Trådlöst system
- Kan användas med alla storlekar av behållare
- Snabb att installera utan att ändra befintliga processer
- Enkla sätt att kartlägga intra logistikprocesser
Kontakt
Vi finns här för dig!
Kontakta oss via telefon +46 10 121 99 00 or
via e-post till order@wuerthindustri.se.
Nedladdningar
- Brochure iPLACER® (in English)
- Brochure CPS® C-Parts. With Certainty. (in English)
- Brochure CPS®RFID Kanban (in English)
Würth Industrie Service GmbH & Co. KG samlar in och behandlar personuppgifterna som anges i formuläret för att hantera din förfrågan. Vänligen observera markeringen med obligatoriska fält i formulären. Rättslig grund för denna behandling, av de absolut nödvändiga uppgifterna, är art. 6 avs. 1 lit. b GDPR, åtgärder innan ett avtal ingås. Behandlingen av de uppgifter som du har meddelat frivilligt görs baserat art. 6 avs. 1 lit. f GDPR. Därefter är en behandling tillåten, vilken krävs för att tillvarata vårt berättigade intresse. Vårt berättigade intresse är att ha kontakt med dig, våra kunder, förbättra vår rådgivningskvalitet och kunna kontakta dig på ett enklare sätt vid eventuella frågor. De insamlade uppgifterna sparas endast av oss så länge som det behövs för att hantera din förfrågan, samt för att ta kontakt med dig. Därefter raderas uppgifterna.
Kompletterande information om uppgiftsskydd, i synnerhet dina rättigheter till information, korrigering, radering, begränsning av behandling, invändning och besvär finns i vår Privacyverklaring